woensdag 12 maart 2008

Weekboek voor JONGCD&V maandag 17/12

Maandag 17 december 2007

Er was eens een knappe prins die me vroeg om deze week het weekboek van JONGCD&V te schrijven…

Dag vrienden van de christendemocratie,

Laat ik mezelf eerst even aan jullie voorstellen. Mijn naam is Britt Schouppe. Ik ben 20 jaar oud (op 23 januari komt daar wel een jaartje bij), en ben voorzitster van JONGCD&V in Sint–Pieters-Leeuw. Sinds de interne verkiezingen zijn daar enkele taken (en vergaderingen) bijgekomen. Voorzitster JONGCD&V regio Halle-Lennik, lid van het provinciaal bestuur en lid van de Algemene Vergadering van CD&V. Ik ben studente politieke wetenschappen aan de VUB. Wanneer ik dit hier allemaal lees, lijkt het alsof mijn leven één en al politiek is… Maar gelukkig kan ik nog tijd maken voor mijn andere hobby’s en vrienden!
Een kleine nabeschouwing van het weekend…

Zaterdag werd ik voor het eerst verwacht op het nationaal kader van JONGCD&V. Beetje onwennig zat ik daar in mijn stoeltje te luisteren daar de anciens Bert en Hans… Maar ik zou mezelf niet zijn, moest ik me vooral bezighouden met socializing tijdens de vergadering. Ach, het leuke aan de vergaderingen bij de jongeren, vind ik de gemoedelijke en hartelijke sfeer die er heerst onder de “eensgezinden”. En wie denkt dat onze vergaderingen saai zijn, die heeft het mis! Na het kader nog even een “klapke” gedaan met de wintertopvriendjes, en dan huiswaarts gereden. Die avond was het namelijk moment of truth… Wij, dat zijn de 4 stoere politieke wetenschappers van de VUB, gingen ons wagen aan “De Grootste Quiz van Leeuw”. En aangezien ik het enige vrouwtje (miaauwkes) van het gezelschap was, mocht ik mezelf extra bewijzen… Nu ja, bij sommige vragen moest ik als vrouw natuurlijk wel “mijn plaats kennen”, zoals de mannen dat wel eens kunnen zeggen, maar voor vragen als hoe heten de kinderen van Victoria Beckham en wat is de echte naam van Wendy Van Wanten, hadden ze er mij natuurlijk wel graag bij… Resultaat was een mooie 7e plaats op 27 deelnemers… Niet slecht hé… Nadien zijn we (althans dé echte die hard party-animals) de overwinning gaan vieren @ Depot… Als jullie ooit eens in Brussel zijn, moet je deze geweldige “keet” zeker eens bezoeken! En vergeet alvast niet de groeten te doen aan DJ Oli!

Zondag was ik tot mijn grote verbazing vroeg uit de veren… Lekker veel voorbereidingswerk voor de nakende examenperiode… De gevreesde samenvattingen :o) Na een paar uur “Geschiedenis Der Godsdiensten” toch maar eens besloten om mijn zoektocht naar dé idéale kerstcadeautjes… Laat me even het beeld schetsen…Zonder voorbereiding en zonder lijstje, een groot winkelcentrum zondag uitzonderlijk open, nauwelijks parking, huilende baby’s… Inderdaad 2 uur later sta ik buiten… compleet uitgeput en geïrriteerd én zonder enig cadeau… Hmm misschien toch maar beter in de week op speurtocht gaan. (Als er trouwens iemand leuke ideetjes heeft … u weet me te vinden). ‘s Avonds vlieg ik dan maar weer in mijn -Geschiedenis Der Godsdiensten- aangezien mijn wekelijkse Pappenheimers-ontspanningsmoment wordt uitgesteld voor het Sportgala… (Even terzijde vermelden dat Sven Nys toch nét ietsje meer die trofee verdiende.. En Tom… Als je dit leest… Volgende keer iets meer tijd steken in die kwaaf van je…)Vandaag heb ik mijn interview met Ludwig Caluwé afgewerkt. Op de VUB zijn we namelijk bezig met een project in samenwerking met Toemeka voor de verkiezingen van 2009. Ik heb onder andere interviews gedaan met Kathleen Cools, Filip Dewinter en Ludwig Caluwé. Allemaal zeer interessante mensen! Als er iets is dat ik na dit werkcollege heb opgestoken dan is het wel “schrijven is schrappen”. Altijd al moeilijk gehad om me aan de beschikbare ruimte te houden (kan je trouwens zien aan dit verslagje). Maar bon… Altijd leuk om aan het eind van de dag het resultaat te lezen.
Wel, bij deze dit was mijn eerste bijdrage voor het weekboek! Hopelijk ga ik jullie niet te hard vervelen de komende week… Nog even een vermelding naar mijn “grootste” en oúdste fan :o) In ieder geval hoop ik jullie allemaal donderdag op de Open Partijraad te zien, en ben ik benieuwd naar de reacties!

Dikke zoen !

Britt

Geen opmerkingen: