woensdag 12 maart 2008

Weekboek voor JONGCD&V donderdag 20/12

Donderdag 20 december 2007

Dag vrienden van de christendemocratie,

Vandaag wordt een heugelijke dag… niet alleen wordt het vandaag de dag waarop ik op (één na) dé geschikte cadeautjes vond voor onder de kerstboom te leggen! De hele voormiddag gaat mijn speurtocht van de ene winkel naar de andere… Tot mijn grote verbazing loopt het allemaal zeer vlotjes… Totdat ik in een van mijn favo winkeltjes lot’s of fancy clothes vind… Hmmmmm Britt, ff denken, hebben we voor onszelf al een cadeautje? Heb je al gedacht aan die ideale kerstoutfit… en what to wear voor Nieuwjaar… het angstzweet brak me terstond uit… Ok in mijn kast hangen natuurlijk nog wel een paar (onaangeraakte) leuke spulletjes, maar een mens mag zichzelf toch eens in het nieuw steken voor deze vreugdevolle periode! Na een heleboel pasbeurten heb ik eindelijk een prachtig kleedje gevonden, én zeer prijselijk… Ah deze dag is nu al geslaagd!Goed Britt, niet afzwakken én bij de zaak blijven! Focussen op de cadeautjes! Maar versta me niet verkeerd hé! Ik vind het ongelofelijk leuk om voor iedereen cadeautjes te kopen! Ik steek er dan ook graag mijn tijd in. En als je dan die blije gezichten achteraf ziet aaaaah lovely! Eigenlijk geef ik veel liever cadeautjes, dan dat ik er krijg… maar toch even voor de zekerheid vermelden… Je moet soms ook eens dingen doen, die je liever anders doet… Bij deze, beste familieleden, ik aanvaard met veel plezier jullie cadeautjes!
’s Avonds staat er een andere, bijzonder leuke activiteit op de agenda! Het congres over de interim-regering! Voor de gelegenheid breng ik een VUB-kameraadje en quizbuddy van Sint-Pieters Leeuw mee… Als politieke wetenschapper is het natuurlijk leuk om zo eens een congresje mee te maken! Na een onnodige rit door de Brusselse tunnels arriveren we net op tijd om het belangrijkste van de nationale raad van JONGCD&V nog mee te pikken! Hevige discussie, maar wat had je anders verwacht… Wat ik zo leuk vind aan de jongeren, is dat het gerust mag om je rebelse karakter de vrije loop te laten. Wij naïeve, idealistische jongeren, mogen als eens wat meer… Na een bondige doorlichting van onze standpunten, wordt beslist het vertrouwen in onze kopmannen te stellen tot 23 maart. Met de garantie dat er dan een congres komt, waarin duidelijk wordt gemaakt hoe het staat met de definitieve regering.
Wanneer we de aula willen binnengaan, is die al volzet… Volgende keer misschien toch beter onze Aula (van de VUB) reserveren… net iets groter en veel impressionanter… Gevolg… We moeten Leterme, Vandeurzen en co volgen op een groot scherm… Ach, de warme soep, gluhwein en sandwichkes bieden enige troost.De speeches zijn gevat en interessant, maar die ene speech steekt er natuurlijk met kop en schouders bovenuit! Inderdaad Bertje, wat heb je dat weer schitterend gedaan! Een lekker rebelse speech, to the point, net waar JONGCD&V voor staat! En blijkbaar ben ik niet de enige die het geweldig vindt! De reacties in de zaal waren super én ook Jo Vandeurzen himself wou na Bert’s moment meteen dat tekstje nog eens nalezen… Wat zijn we trots op onze voorzitter! Il faut le faire! De stemming is een bewijs van vertrouwen in onze ex-onderhandelaars en nieuwe regeringsleden! We geven hen de kans om een dikke vette CD&V-stempel te zetten op de akkoorden, en daarvoor krijgen ze haast unaniem het vertouwen van de leden! Daarna wordt ook onze kersverse voorzitter Etienne Schouppe even “voorgesteld” aan alle leden. Ik ben ervan overtuigd dat hij dat schitterend zal doen (hoe kan het ook anders met zo’n familienaam ;o))!De nabeschouwing was zoals alle nabeschouwingen bij CD&V een schot in de roos! Samentroepen met de jongeren (en oudere jongeren) en napraten over koetjes en kalfjes… I love it! Tot mijn grote verbazing zijn er daarenboven heel wat jongeren die het weekboek lezen, en me leuke complimentjes komen geven over mijn ietwat “aparte” schrijfstijl! Waarvoor dank! Er wordt voorgesteld om nadien nog ff een potje te gaan pakken @ Depot… Dat kan een mens natuurlijk niet weigeren hé… eerst even helpen met de tafels weer op zijn plaats te zetten, én dan richting Brussel! Het uitgangspunt “ik ga het niet te laat maken, want ik moet morgen fris zijn voor mijn date met Brecht”, heb ik toch niet helemaal kunnen waarmaken, maar het was echt plezant! Aah wat is het toch leuk om lid te zijn van JONGCD&V!

Dikke zoen!

Britt

Geen opmerkingen: