woensdag 12 maart 2008

Weekboek voor JONGCD&V dinsdag 18/12

Dinsdag 18 december 2007

Dag vrienden van de christendemocratie,

Vanmorgen vroeg uit de veren om naar schooltje te gaan … pffffff … Wat kan het leven toch hard zijn op een bérenkoude dinsdagmorgen om 7.30 uur… Als er iets is dat ik echt haat aan de winter, dan is het wakker worden in een koude kamer…brrrrrr…
Zoals altijd ben ik ‘s morgen net een hogesnelheidstrein… Het moet vooruit gaan! No time to waste! Geen tijd om te ontbijten, snel alles in mijn tas gooien, hop naar beneden, tanden poetsen, verfrissen en dan steeds weer (elke morgen) beseffen dat mijn autosleutel nog boven ligt… Schoenen uit, trap oplopen en weer af en zoef… De deur uit. Normaal gezien moet ik dan nog ff tijd uittrekken om mijn tufje van de nodige vorst te ontdoen… Maar sinds ik zo’n super-de-luxe mat heb om op mijn voorruit te leggen, is dat temps passé :o) Yes… weer enkele minuten uitgespaard! Dat is vooral positief om mijn trein op een normale manier te kunnen halen! Dat is helaas meestal niet het geval! Het station ligt op een berg en beneden is de parking… Meestal hoor ik de trein halfweg de berg aankomen, en kan de spurt beginnen! Vreselijk… op een nuchtere maag, lopen als een gek en dan totaal uitgeput de trein binnen strompelen. Dan zie je de treinbegeleider zo denken "Amaai, conditie jongedame… ". Ok, I admit it, ze staat momenteel op een héél laag pitje! Misschien eens voorstellen om een vergadering van JONGCD&V af te sluiten met een fitnesske :o) Ik ken althans enkele mensen die het samen met me kunnen gebruiken :o)
In de trein even tijd gehad om de krant te lezen… Mediamadam dat ik ben, word ik aangetrokken door de berichtgeving over onze kersverse Miss “België”. Zullen wij wel de feministische vrouwen uithangen, en het motto “soit belle et tais-toi” de wereld proberen uithelpen hoor, Alizee…
Na 2 uur pure concentratie voor het vak “Politieke structuren van de ontwikkelingslanden”, even napraten met de VUB makkertjes… Het thema van de dag… Het gevreesde examenrooster stond online… Ach 4 vakken netjes verspreid, een mens mag niet klagen! Nadien even samen zitten om da laatste hand te leggen aan onze teksten voor het werkcollege i.s.m. Toemeka. Looking good!
Vanmiddag de allereerste reacties gekregen op mijn weekboekje :o) best wel leuk zo een weekje in je pen kruipen voor de partij, en er dan zo’n leuke commentaren op krijgen! Ik heb de smaak te pakken!
Vanavond een lekker rustig avondje gepland! Aah geweldig om zo even te ontstressen! Op de terugweg naar huis even de schrik van mijn leven gehad! Een stoere man met Audi A6 – break kwam in een hels tempo uit een straat. Ik heb alles mogen dichtgooien, en ben met gierende banden en op enkele luttele centimeters van zijn bolide tot stilstand gekomen met de stuipen op mijn lijf! EIKEL! En dan nog fars doen hé… X-cuse me mista… staat daar geen doorlopende witte lijn en een stopbord?? Inderdaad ladies… Stoere macho’s achter het stuur… Ze zijn niet te vertrouwen! Niet waar Pieter-Jan?

Zo schatties, see y’all tomorrow!

Zoen! Britt

Geen opmerkingen: